منتديات تو زوو متخصصون في عالم الحيوان وتربية المخلوقات الجميلة ويضم منتدانا أكبر وأروع تجمع لهواة تربية الحيوانات والطيور والأسماك والأحياء المائية والزواحف والبرمائيات ولمتابعي تحركات الحشرات والمفصليات ولمحبي الزراعة والعناية بالنباتات كما نوفر لكم من خلال سوق تو زوو الالكتروني الكبير عرض سلعكم بالمجان وبعد ذلك كله تستريحون في استراحة الهواة متمنين لكم طيب الاقامة لدينا

تابعنا على تويتر تابعونا على فيسبوك العضو المميز
تحميل تطبيق توزوو على Ios تحميل تطبيق توزوو على Android

اشترك في نشرتنا البريدية ليصلك كل جديد

العودة   منتديات تو زوو > :::: منتدى هواة الحيوانات :::: > قسم هواة القطط

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع طرق مشاهدة الموضوع
قديم 13-10-2008, 05:32 PM   #1
shosho fawzy
هاوي جديد

الصورة الرمزية shosho fawzy

Smile لكل ساكن مصر ادخل وشارك

دي أول مشاركة ليا في المنتدي وياريت تشركوني في الموضوع اللي هطرحه وهو ان كل مربي قطط في مصر يدخل ويسجل اسماء المحلات واماكنها اللي بيشتري منها مستلزمات القط بتاعه وأسعارها والمستشفي أو الصيدلية اللي بيعالج فيها القط بتاعه لو مرض لقدر الله علشان في كير لسه مبتدئين في تربية القطط وده بيقدر يحسه البائع وبيستغل ده لحسابه طبعا في رفع الاسعار لأنه بيبقي عارف ومتأكد ان اللي بيشتري منه مبتدئ .
وعلشان كده عايزين نعمل قائمة بالامكان والاسعار علشان محدش يقع ضحية استغلال البائعين .
وأنا أول المبتدئين وبصراحة أنا لسه معنديش قطة بس ان شاء الله هجيب لما افهم كويس تربيتهم والعناية بيهم ازاي.
ياريت الكل يشارك علشان في كتير هيستفيدو من الموضوع ده وأنا أولهم.
وشكرا.
shosho fawzy غير متصل  
قديم 13-10-2008, 06:54 PM   #2
Octopus
عضوية فخرية
عضو ماسي

الصورة الرمزية Octopus

رد: لكل ساكن مصر ادخل وشارك

مرحبا بك في المنتدى
وتجنن الصورة الشخصية
وأتمنا أخوان من مصر يسعدونك
قديم 14-10-2008, 12:54 PM   #3
shosho fawzy
هاوي جديد

شكرا علي الرد ومرحبا بكل أهل الامارات
وعلي فكرة أنا بنت مش ولد
shosho fawzy غير متصل  
قديم 23-10-2008, 06:44 PM   #4
tamerhegazy
هاوي جديد

الصورة الرمزية tamerhegazy

انا من مصر قولى عايزة اية بالضبط وانا اعرفك
قديم 23-10-2008, 06:57 PM   #5
almoez
هاوي نشيط

الصورة الرمزية almoez

بص انا من الاسكندريه ولو انت معايا هساعدك.......!
almoez غير متصل  
قديم 25-10-2008, 01:22 PM   #6
مرمرالمصريه
هاوي جديد

Smile رد: لكل ساكن مصر ادخل وشارك

هاى يا شوشو انا مرمر انا من مصر وربيت قطط كتير بس اشتريتهم من النت من اعلانات اشتريت 3 اخوات شيراز بس كانو بنات كلهم كانت معروضه الواحده على 150ج المهم بتفاصلى طبعا اخدتهم ب250ج التلاته ده لو من منازل مش من محلات وكمان كان من اكتر من سنتين المهم يا ستى لو محلات هتلاقي الاسعار من اول 250 للواحده وبتوصل ل 400 او 450 في اماكن معينه زى المهندسين وفي فيصل ب 350ج والقطط الصغيرة احسن بتبقي مرحه وبتتعود على طبعك اسرع وبالنسبه للدكاترة انا بتعامل مع صيدليه بتقدم خدمه دكتور بيطرى كام ساعه في اليوم وعندها الادويه البيطريه بكلمهم عادى لو في اى حاجه لكن لو تعرفي مستشفيات بيطريه او مراكز رعايه بيطريه احسن والاحسن كمان كليه طب بيطرى في عيادات خارجيه للتعامل مع الحالات كشف عادى وكل الجراحات كمان والتطعيمات
بالنسبه لبعض اسعار العلاج حقنه منع سقوط الشعر في منها مصرى ومنها امريكى رخيصه جدا الاتنين الامريكى تعمل 2.5ج بس اهم حاجه بتاخدها مرتين خليكى فاكرة بعد 14 يوم بالظبط
وغالبا القطط بتتعالج بادويه اطفال والتطعيمات في دكتور بديها ب160ج ودكتور تانى ب80ج بصراحه مش عارفه ايه الفرق في المكونات بس في المركز البيطرى اضمن وارخص كمان
المهم يا قمر اى اسئله تانى قوليلى وانا هحاول ارد عليكى باذن الله ربنا يوفقك وتختارى قطه امورة ولذيذه
مرمرالمصريه غير متصل  
قديم 26-10-2008, 03:52 PM   #7
shosho fawzy
هاوي جديد

شكرا مرمر المصرية اجبتك وافية جدا وشاملة الكل الاسئلة اللي كانت بدور في عقلي
وادعلي ماما توافق اجيب قطة
shosho fawzy غير متصل  
قديم 27-10-2008, 04:02 PM   #8
مرمرالمصريه
هاوي جديد

ان شاء الله يا حبيبيتى مامتك توافق انا مامتى وافقت بالعافيه والله بردو بس انا بموت في القطط من صغرى وربنا يوفقك
مرمرالمصريه غير متصل  
موضوع مغلق

Bookmarks