منتديات تو زوو متخصصون في عالم الحيوان وتربية المخلوقات الجميلة ويضم منتدانا أكبر وأروع تجمع لهواة تربية الحيوانات والطيور والأسماك والأحياء المائية والزواحف والبرمائيات ولمتابعي تحركات الحشرات والمفصليات ولمحبي الزراعة والعناية بالنباتات كما نوفر لكم من خلال سوق تو زوو الالكتروني الكبير عرض سلعكم بالمجان وبعد ذلك كله تستريحون في استراحة الهواة متمنين لكم طيب الاقامة لدينا

تابعنا على تويتر تابعونا على فيسبوك العضو المميز
تحميل تطبيق توزوو على Ios تحميل تطبيق توزوو على Android

اشترك في نشرتنا البريدية ليصلك كل جديد

العودة   منتديات تو زوو > :::: منتدى هواة الطيور :::: > قسم هواة الحمام واليمام > سؤال و جواب لقسم هواة الحمام و اليمام

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع طرق مشاهدة الموضوع
قديم 03-03-2013, 09:44 PM   #1
copyeg
هاوي جديد

الصورة الرمزية copyeg

57 الحقوني قبل ما اتجنن لو سمحتم هههههههههههه الموضوع بي الصور

منذ 3 اسابيع ماضية رجعت لغواية الحمام و العصافير من جديد والذي شجعني علي هذا هوا نسيبي اخو مراتي يعني هههههههههههههههههه

المهم ذهبت معاة الي سوق الجمعة و اشتريت جوز حمام هزاز و جوز كشكي حب رومان و هوا عطاني فرد زغلول هزاز لونو احمر هدية منو لية و ظبطلي العش و كلوو كلووو طبعاً انا فاتح محل غيار زيوت سيارات و حاطط الحمام و العصافير في المحل فبلاش تضحكو علي حمامي علشان حمامي شغال معاية محدش يتريق علية كتر الف خيرهم ههههههههههه بيغيرو معاية زيت للعربيات و سعات بينولوني العدة هههههههههه

المهم جوز الحمام الهزاز انا شارية من التاجر انهم اخدين بعض و شاري ايضا الكشكشة من نفس التاجر انهم اخدين بعض المهم اول لما جبتهم المحل كانو بيقضو عندي شهر العسل ههههههههههه مكونتش بشوفهم خالص قعدين ديمن في البياضة جوة يا دوبك يطلعو الانثي تفضل تبوس فية و هوا يبوس فيها مرة هيا تبقا فوقو و مرة هوا يبقا فوقها لحد الحمد للة لما باضو الكشكشة بقة من يوم ما جبتهم و مش عارف مالهم مش رضين يخدو بعض خالص لدرجة اني شكيت انهم دكورة و صورتهم ليكم علشان تقولولي يا دوبك اخرجهم كل واحد يروح في مكان ادخلهم عشهم تاني يضربو في بعض شوية و بعد كدة ربنا يهديهم بقلهم 3 اسبيع علي هذا النمط هههههههههه و مش عارف اية دة رغم ان كل واحد يجي يشوفهم يقولي دولي نتاية و دكر و الي يقولي الدكر بيقلش و مش عارف انا بقة فرد الهزاز الي نسيبي عطهولي دة من تاني يوم و هوا عمال يعطس احطلو لمون في بوقو و ثوم برضو مفيش اجبلو اسبرين و ادوبو لية في مية برضو مفيش احطلو خل تفاح مفيش اعمل اية بقة انا رفعت ليكم الصور اهي يا رب تفيدوني

اول صورة لفرد الهزاز الي جالي هدية الي ديمن بيعطس و المرض مسكو لكن لما اجي امسكو بيبقا فية قوة الدنيا ما شاء الله ههه هههههههههههههههه

تاني صورة الفرد الكشكي الي بشك انو دكر لئنو ديمن بيعمل صوت و بيلف حولين نفسو و بيضرب الفرد التاني و التاني لا حول لية ولا قوة بس برضو بيطلع صوت بس مش بيلف حولين نفسو

الصورة الثالثة و الربعة دي الي بشك انها الانثي رغم اني عندي شك برضو انو دكر و مش عارف

الصورة الاخيرة دي لي الدكر والله اعلم هوا دكر ولا لاء ولا اية بي الظبط معنتش عارف انا ههههههههههههههه و تحتو حبايب قلبي الهزاز الي بعد 3 اسبيع باض ههه

اخوكم في الله حسام الاطروش من دمياط يا ريت حد يفدني يا جماعة

copyeg غير متصل  
قديم 03-03-2013, 09:57 PM   #2
رائد ملكاوي
عضوية شرفية

الصورة الرمزية رائد ملكاوي

رد: الحقوني قبل ما اتجنن لو سمحتم هههههههههههه الموضوع بي الصور

يا حيا الله فيك في منتدانا

واهلا وسهلا بقسمنا قسم هواة الحمام واليمام

ومبروك رجوعك للهواية مرة تانية

اول حاجة يا غالي، الاستسفارات توضع في القسم الفرعي سؤال وجواب، وتلاقيه تحت قسم هواة الحمام واليمام

تاني حاجة يا قلبي، يا ريت السؤال يكون صغير ما تعملهوش حدوتة وكراج وزيت وتصليح ههههه
وافراح وشربات هههه

ثالث حاجة ربنا يباركلك فيهم وتشوف انتاجهم يا رب

ومش عارف حاسس انه الكشكيات نفس الجنس وعلى الأغلب انهم ذكوووور خاصة اذا هديلهم كتير
والمشكلة انه الحما الكشكي والحمام الهزاز من الحمام النواعم

يعني شكل الذكر يشبه الانثى

فيا ريت تصورهم جنب بعض وصو لعيون كل واحد فيهم يا غالي

مع العلم انه فترة تلات شهور تكون كافية للألفة بينهم

رائد ملكاوي غير متصل  
قديم 04-03-2013, 12:52 AM   #3
آحمد آلعرآقي
هاوي فعال

الصورة الرمزية آحمد آلعرآقي

رد: الحقوني قبل ما اتجنن لو سمحتم هههههههههههه الموضوع بي الصور

ياهلا وغلا فيك

وربنا بيفتحها عليك انت والبسمه الي ماتفارق وجهك على قولت المصريين هههههههه