منتديات تو زوو متخصصون في عالم الحيوان وتربية المخلوقات الجميلة ويضم منتدانا أكبر وأروع تجمع لهواة تربية الحيوانات والطيور والأسماك والأحياء المائية والزواحف والبرمائيات ولمتابعي تحركات الحشرات والمفصليات ولمحبي الزراعة والعناية بالنباتات كما نوفر لكم من خلال سوق تو زوو الالكتروني الكبير عرض سلعكم بالمجان وبعد ذلك كله تستريحون في استراحة الهواة متمنين لكم طيب الاقامة لدينا

تابعنا على تويتر تابعونا على فيسبوك العضو المميز
تحميل تطبيق توزوو على Ios تحميل تطبيق توزوو على Android

اشترك في نشرتنا البريدية ليصلك كل جديد

العودة   منتديات تو زوو > :::: منتدى هواة الحيوانات :::: > قسم هواة القطط

موضوع مغلق

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع طرق مشاهدة الموضوع
قديم 30-07-2007, 03:38 AM   #91
القطة المشمشية
محترف

الصورة الرمزية القطة المشمشية

رد: يوميات قطط الاعضاء!!

فكرة حلوة
و قريب جدا هكتب يوميات قطتى
قديم 31-07-2007, 02:11 AM   #92
misty
هاوي جديد

الصورة الرمزية misty

Red face رد: يوميات قطط الاعضاء!!

آ أ أ أ أ شسوى مالى صوت
آنه ميستى أم الدل والدلال .. أكثر قطوة مدلعه ، ما آكل إلا من إيد ... وشنو بس تيركى رومى مدخن ، مااااااا أحب أكل السمك ولا اللحم ، طول وقتى نااااااايمه من الصبح إلى الظهر آكل وجبه كبر خشمى وأكمل نومى والمغرب أتعشى وأطلع الحوش عشر دقايق _ لا تخافون مو بروحى معاى حارس يحمينى من أى عتوى _ وبعدين أطارد مثل الخيل ألعب فى الصالة شويييه بعدين أرجع أنام ..
عندى مشكلة ... خواااافة حدى ، لو يرن جرس باب البيت أنخش فى غرفة النوم لما أتأكد أنه مافى واحد غريب فى البيت .. حتى أمى قامت تهددنى بتلبسنى حجاب وعباية وبوشيه عشان ما أنكشف على أحد .. كأنى طولت عليكم ....باى باى .
misty غير متصل  
قديم 31-07-2007, 05:22 PM   #93
الساحر77
هاوي نشيط

الصورة الرمزية الساحر77

موضوع يبيلي اتفرغله واقولكم القصص بس قصصي كلها شريره اخبر وديت ميني البحر شنو سوت اعفست البطح ونزلتاه الماي كانت بتموت من الخوف ههههههههههههه عندي صور بس منزلتها وانشالله انزلها وتشوفون شكلها وسط البحر وشكله كنه ضاربها كهرب

كوكوكوكوووووووووووو وانهت الحدوته وصاح الديك وبكره نكمل القصه
الساحر77 غير متصل  
قديم 01-08-2007, 03:19 AM   #94
memo94
هاوي جديد

الصورة الرمزية memo94

ارجوكم صوط الي القطة كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين

كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين
كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين كوين
قديم 04-08-2007, 01:09 PM   #95
*القلب الصافي*
صاحب ملكة جمال القطط المفقودة 2007
هاوي متميز

الصورة الرمزية *القلب الصافي*

مشكورين على المرور وما قصرتم
بس ياليت وياليت تحترمون الموضوع وتحترمون
الي مسوي الموضوع هذا الموضوع مال يوميات موب
مال التصوويت وان شفت حد يسويه المرة الثانية والله لخلي ليلته سوداء
عنبوة خلاص ما عاد شي احترام لي في هل منتدى له الدرجة انا مثقل عليكم؟؟؟؟
قديم 09-08-2007, 12:49 PM   #96
!شاربه بيبسى ومدلعه نفسى!
محترف جدا

الصورة الرمزية !شاربه بيبسى ومدلعه نفسى!

يوميات روميو وجوليت

هاى انا روميو قط ابوى شيرازى مون فيس وامى انجورا تركى
مس بيبسى جابتنى عند بيتهم من اسبوع اعجبنى بيتهم كثيرا وقررت انى راح اقعد فيه
وانا ما اكل غير اللحوم والفراخ واشرب اللبن بكثره
وما وراى طول النهار غير انى اصحى من النوم مس بيبسى تاكلنى وانا م تانى يا اما اضارب انا وزوجتى جوليت والله ما بعرف ليه مس بيبسى سميتها جوليت انا اكره هذه القطه
وانا اكره الميا لما مس بيبسى تحمينى اتنتط وانط بالبانيو وهو مليان مى وكنت راح اغرق لولا مس بيبسى لحقتنى

جوليت ترد عليه

روميو والله انا الى اكرهك انا الى مس بيبسى تاكلنى دوم وتهتم فينى مع انى مس بيبسى تهتم بروميو اكثر منها
جوليت تتكلم عن نفسها احم احم
هااى انا جوليت قطه من اصل تركى ابوى وامى انفورا تركى
جابتنى مس بيبسى يوم ما جابت المغفل روميو
بس انا مش زيه مش ورايا غير انا اكل وانام واكل وانام
لا انا العب دوم مع اهل البيت كلهم واحبهم وايد
بس انا ايضا احب انى اتخانق مع زوجى روميو ونضارب لما نعور بعض
واليوم وانا وروميو نتخانق ومس بيبسى تحوشنا عورناها باظافرنا ونزلت دم
وراح تبيعنا لاحد تانى احس انى طولت عليكم بااااااااااااااااااااااى
[/CENTER]

الدلع بأسمى انكتب
":" دلوعه واهلى السبب
!شاربه بيبسى ومدلعه نفسى! غير متصل  
قديم 16-08-2007, 06:14 PM   #97
قطوطة العيناوية
محترف

الصورة الرمزية قطوطة العيناوية

اناقطوتي توفت بس بكتب يومياتها

كل يوم الصبح تقول
مياو مياو مياو مياو

لي مايقوم اهل البيت

ويفتحولها باب الفله

تدخل تصعد الدري ع طول اتي حجرتي

تخدش الباب عشان افتحلها >>>كج كج كج<<<
وتصارخ <<<مياو مياو>>>>

افتحلها احطلها اكل تقعد تاكل لي ماخلص صلاتي بعدين العب وياها واشوف وياها تلفزيون وفليل احطها فحظني وامسدها لين ماتنام يوم تنام اوديها بيتها وبس

فديت قطوتي ((نونو)) الله يرحمها -_-

اذا تبغون تشوفوون صورببغائي
http://www.2zoo.com/vb/showthread.php?t=42713
اذاتبغون تشوووفون صور سمجاتي
http://www.2zoo.com/vb/showthread.php?t=43028
قطوطة العيناوية غير متصل  
قديم 21-08-2007, 12:56 AM   #98
Sugar
هاوي نشيط

هاااي ، والله الموضوع رهييييييييب ،،

امس شريت قطوه و انا الحين اكتب يومياتها ،،

-----------------------

الإسم: لِلي Lily

----
لِلي :
امس كنت في غرفة الأخت الكبرى لشوقر ، اف هناك ملل ،،
بس اليوم جيت لغرفة شوقر ، اللله وناااااااسه ، بس بعد صلاة العصر ودوني للمحل عشان يحمموني عشاني وسخت نفسي اهئ اهئ ، و قصوا أظافري أهئ اهئ ، شوقر و اختها لما حطوني ، راحوا يدورون لي سرير أنام فيه ، و اشتروا لي سرير يجنننن لونه أحمر ، لا تخافون شوقر بتحط لكم صورتي و انا نايمه عليه ، اخت شوقر كانت شاريه لي ثلاث سلاسل تجنن ، وحده زرقا و وحده صفراء و وحده خضراء ..! و الله انا مبسوووطه في هذا البيت ،، و اكيد شقوووره راح تحط لكم صوري بس قولوا ما شاء الله ، لأني حلوه ههههههههه الحين بتقولون وش هذي القطوه المغروره ؟؟عادي انتم شوفو صوري و احكموا ^_^ ،، أنا الحين بحضن شوقر و ابغا اضغط على الكيبورد ، بس شوقر تهاوشني اهئ اهئ ، بس يلا ما قعدت عندهم الا يومين ، نشوف وش راح يصير ..!

الحين بتكلم عن هواياتي ، انا احب الحباال و شوقر اذا تركت اللعبه ، أروح العب بالحبل ما احب الفار المعلق في النهايه ، أف سخيف يحسب نفسه حلو !!!!

اممم و امووت في احضان الناس ، أحب انام في حضن شوقر ..! و أحب شوقر اذا قعدت تمسح على راسي ، و دايما أهرهر ،
----
وهـ ،، و اخيرا خلصت لِلي من اليوميه ...! ، هذي مو يوميه هذي سنويه؟؟ ههههههههه

يلا عاد ترقبوا صورها ^_^

ما شاء الله

أنا بنــــوتهـ،،
Sugar غير متصل  
قديم 21-08-2007, 06:56 PM   #99
القطة المشمشية
محترف

الصورة الرمزية القطة المشمشية

Talking أول يوم لمشمش

ههههههههههه

حلوة أوى يوميات روميو و جوليت

أنا بقى عاوزة أحكى أول يوم لمشمش عندنا

مشمش يقول:أحم أحم
أنا أسمى مشمش و أنا نوعى شيرازى
و مشمشة الجميلة يوم ما جات و أخذتنى

أنبسط أوى عشان أنا هروح فى بيت جديد و اتمنى أنهم يحبونى
و أول واحد شالنى هو والد مشمشة شالنى و أنا فى الشنطة الجميلة

و راح بيا لسيارته
و أول ما والد مشمشة دخلنى السيارة مشمشة أنبسطت أوى
و فرحتها كانت ماليه السيارة و أنا كنت عاوز أخرج من الشنطة لأنى مش بحب حد يحبسنى

و بعدها عائلة مشمشة راحوا عشان يشتروا حاجات من السوبر ماركت و خلونى فى السيارة عشان ممنوع دخول الحيوانات

و الكل سابو فتحة صغيرة من الشباك عشان يدخلى تهوية

و راحت مشمشة مع والدها و والدتها عشان يشتروا حاجات لبيتهم
و أشترولى دبابيس فراخ

و لما رجعت مشمشة من السوبر ماركت مع والديها لقونى خرجت من شنطتى و قاعد على سماعات العربية من جوه

و مشمشة بصتلى بدهشة وقالت لوالدها :هو خرج أزاى من شنطته
و فتح والد مشمشة السيارة و أخذ الشنطة و لاقاها متخربشة بس بصراحة أنا أتغابيت عـ الشنطة

المهم وصلنا البيت و مشمشة كانت بطبطب عليا و تهدينى و عودتنى عليها
و لما وصلنا على باب البيت والدة مشمشة قالت:شيليه أنتى لفوق
مشمشة قالت:لا أنا مش هعرف أطلع بيه السلم أخاف لا يجرى منى

والد مشمشة قال:أنا هشيله لفوق
و طلع والد مشمشة بيا السلم و دخل البيت و فرجنى عـ البيت كويس
و بعدها سابنى فى الغرفة أللى بيقعدوا فيها و مشمشة راحت تغير ملابسها و والدة مشمشة جابتلى طبق لبن بالخبز

ياااااى كان طعمه روعة زى ما بيقولوا البنيآدمين

و بعدها قعدت أتجول فى الشقة و مشمشة كانت خايفة من أظافرى المدببة اللامعة

و بعدها بشوى حضر لى والد مشمشة السرير ألى هنام عليه
و بعد شوية من ملاطفتى حست مشمشة أنها عاوزة تنام و راحت غرفتها و مرضيتش تخلينى أنام معاها فى نفس الغرفة عـ الأقل أول يوم

أنا كنت عاوز أنام مع مشمشة لكن هى خافت من أظافرى
و بعد ما زعلت من مشمشة عشان مخلتنيش أنام معاها
رحت نمت فى سريرى

و هبقى أكمل لكم بقية يومياتى بعدين

=====
و هذا كان اليوم الأول أللى مشمش فيه جه عندنا

قديم 21-08-2007, 07:27 PM   #100
*القلب الصافي*
صاحب ملكة جمال القطط المفقودة 2007
هاوي متميز

الصورة الرمزية *القلب الصافي*