قديم 28-09-2012, 03:46 PM   #1
manal eltalyawy
هاوي جديد

سعدونى بليز ميشو عيان جدا

السﻻم عليكم و رحمه الله و بركاته
انا عندى مشكله كبير مع القط بتاعى هو عنده تقريبا سته شهور المهم و انا بحميه مره دخل فى ودنه ميه و الميه دى عملتله التهاب فى ودنه وكانت بتطلع من ودنه ميه صفره كده و بعض القشور و كانت بيهرش فيها جامد المهم اديته جلسرين و ميه اكسجين نقط فى الودن و اديته بروفين شرب متحسنش و لقيته بعدها بيومين بيكح و بيريل و فتحت بقه لقيت فى قرح اديته فيلوسيف شراب و جبتله سبرى مضاد للالتهاب و مسكن علشان اللثه و بعدين بقى عنده اسهال ميه لونها على اخضر شويه اديتله انتينال مع الفيلوسيف و نقط الودن وطبعا وقفت البروفين من ساعت ما بدات الفيلوسيف و بعدين هو قطع الاكل خالص بقاله اسبوع و كنت بديله عسل على ميه بالس نجه طول النهار او لبن لكن وقفت اللبن من ساعت ما جالوا اسهال و حسيت انو ممكن يجيلو جفاف فديلوا 75 سم محلول معالجه جفاف امبارح فاق شويه و كل سمك بعديها امباح بليل لكن انهارده مش راضى ياكل اى حاجه انا لسه محطتلوش سمك وﻻ حاجه بس حطيتلوا الجبنه اللى كان بيحبها مش راضى ياكل و ﻻ حتى زبادى و شغاله اديله فى عسل بس علشان ميهبطش
ملحوظه نسيت اقول انوا الحمد لله ودانه خفت و صدره كان بيخنفر و اختفى شويه بس المشكله انو مش بياكل و هز بيتحرك و يمشى عادى لكن مش بيلعب زى الاول
يا ريت تفيدونى اعمل ايه بسرعه و يا ريت لو فى دوا يكون من الصيدليه البشريه ﻻن احنا معندناش صيدليه بيطريه هنا
اسفه طولت عليكم
manal eltalyawy غير متصل