منتديات تو زوو

منتديات تو زوو (http://www.2zoo.com/vb/index.php)
-   سؤال وجواب لقسم هواة القوارض (http://www.2zoo.com/vb/forumdisplay.php?f=81)
-   -   انا عندي ارنب شرس بيخربشني وبيزوم عليا هو ذكر انا شاريه من يومين بس علي فكره هو كبير (http://www.2zoo.com/vb/showthread.php?t=361950)

حوده99 07-12-2016 07:41 PM

انا عندي ارنب شرس بيخربشني وبيزوم عليا هو ذكر انا شاريه من يومين بس علي فكره هو كبير

انا عندي ارنب شرس بيخربشني وبيزوم عليا هو ذكر انا شاريه من يومين بس علي فكره هو كبير في السن عندو 4 شهور تقريبا وكمان هو دلوقتي عندي لوحده مش معاه اي ارانب ارجو الرد في اسرع وقت ممكن :mad::mad:

Aichoucha 08-12-2016 12:00 AM

رد: انا عندي ارنب شرس بيخربشني وبيزوم عليا هو ذكر انا شاريه من يومين بس علي فكره هو ك

خليه يتعود عليك بتاكيله الطعام بيديك في البداية سيرفض.و لكن في كل مرة حاول الاقتراب كل مرة بمسافة حتى يضع ثقته فيك و يتقبلك
ان شاء الله

Sent from my A11w using 2zoo.com mobile app

حوده99 08-12-2016 02:16 AM

رد: انا عندي ارنب شرس بيخربشني وبيزوم عليا هو ذكر انا شاريه من يومين بس علي فكره هو ك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aichoucha (المشاركة 3181994)
خليه يتعود عليك بتاكيله الطعام بيديك في البداية سيرفض.و لكن في كل مرة حاول الاقتراب كل مرة بمسافة حتى يضع ثقته فيك و يتقبلك
ان شاء الله

بس انا بخاف منو عشان ممكن يخربش ايدي او يعض او اي شي مفيش حاجه تانيه

Aichoucha 08-12-2016 02:41 PM

حاول انك تتصرف بثقة بدون خوف لأن الحيوانات تستشعر المشاعر و بالخصوص الخوف لذا تصرف بشجاعة و لا تهبه

حوده99 08-12-2016 04:25 PM

شكرا جدا علي المعلومات

Aichoucha 10-12-2016 08:53 PM

هل نجحت الفكرة؟؟؟؟؟؟؟[emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5] [emoji5]

Love_pets 12-12-2016 03:17 AM

اذا كان كبير بعمر اربع شهور راح ياخذ وقت علبال يتأقلم عليك الافضل انك تاخذ بعمر شهر ما يخربش وسهل مره انه يتعود عليك

حكايات 14-12-2016 05:19 PM

اهلا بيك يا اخ حوده 99
اذا كنت اشتريته عشان تربيه وتحبه يبقي انت عليك الصبر شويه عشان حياخد وقت لما يتعود عليك وعلي المكان اللي عايش فيه
في الاول اختار له اسم عشان لما يسمعك تنادي عليه يجي :D
كل ما تحط له الاكل نادي عليه باسمه بس ما تقترب منه مع الوقت حيتعود علي وجودك و صوتك ويفضل تحط له اكل بيحبه
مع الوقت تحاول تتقرب منه شويه وتضع ايدك علي راسه وتمسح عليها ..الارنب بيحب مسح الرأس وعمل تدليك خفيف علي راسه ههههههههه
انا عندي ارنب ذكر تقريبا عمره سنه و4 شهور ولوحده مفيش مشكله ...هو الوقت الصعب لما بيكون وقت التزاوج :wao:

جميع الأوقات بتوقيت GMT +3. الساعة الآن 07:35 PM.